dinsdag 21 januari 2014

Voornemens

Het nieuwe jaar is nog maar net van start gegaan en natuurlijk heb ik zo weer mijn lijstje met goede voornemens. Vandaag vertel ik jullie welke ik heb en hoe ik ze wil gaan vervullen. Allereerst noem ik ze liever doelen, voornemens staan erom bekend dat als ze niet lukken, mensen zeggen "Ach, het waren maar voornemens. Volgende keer beter." Nee, ik wil deze doelen echt bereiken en daarom noem ik ze liever geen voornemens.

Ik heb eigenlijk drie goede voornemens dit jaar.

Gezonder leven/meer sporten: Is dat niet iedereens voornemen? En ja ik ben al een tijdje langer bezig met een gezondere ik te worden. Naar de sportschool gaan is nu een vast element in mijn dagelijkse routine. Ik probeer vier keer aan te houden, waardoor ik soms naar drie of vijf kan uitwijken. Omdat ik bij een luxere sportschool sport is het voor mij aantrekkelijker om te gaan. Om de zes weken word ik gewogen, en soms wel vaker en dat motiveert me echt om te gaan. Ik kan gebruik maken van een hoop groepslessen, waarvan ik SH'Bam elke vrijdagavond standaard doe als mijn cardio en zwem ik graag. Zo krijg ik op allerlei manieren beweging zonder dat het saai word. En het werkt! Als motivatie van mijn spiermassa die ik aan het opbouwen ben en mijn vetpercentage wat ik naar beneden aan het werken ben heb ik nieuwe nikes gekocht. Hele kleurige maar prachtige sneakers die me een motivatie-boost geven. Echt, het werkt hoor. Het was een flinke aanschaf voor me maar ik ben er zó blij mee. Niet alleen dat het super leuk uitziet, sport het ook nog eens zoveel fijner. Zeker weten een aanrader. Ook kan je beginnen met een nieuwe sporttop in een leuke neon kleur.



Meer plezier maken: Ik wil meer uitgaan, meer leuke dingen doen en dus kortom meer plezier maken. Vorig jaar is dat er een beetje bij ingeschoten en dus wil ik dat dit jaar dubbel en dik inhalen. Staat er al iets op de planning? Nee, maar dat hoeft ook niet want de spontaanste dingen zijn juist het leukst! Ik moet hier wel voor gaan werken en dat klinkt waarschijnlijk heel vreemd. Het is voor mij niet vanzelfsprekend dus dit is een goed doel wat ik wil bereiken dit jaar.



Positiever denken: Dit heeft wel een beetje te maken met doel twee. Positief denken is zo belangrijk. Het glaasje moet vanaf nu altijd half vol zijn in plaats van half leeg. Ik doe al ontzettend mijn best en ga dit zeker weten verbeteren. Denk alijd aan wat je wel hebt en niet aan wat je niet hebt. Je hebt nooit alles en het ultieme geluk bestaat niet. Ook gaat het voor mij vanaf nu meer om vriendschappen/relaties dan materiële dingen. Family and friends is all, right?



Wat zijn jullie goede doelen? Hoe ga je het aanpakken en denk je dat ze gaan lukken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten