donderdag 19 juni 2014

Get fit at home!

Dure sportschool abonnementen zijn zó 2013. Nergens voor nodig en voor dat geld kan je zoveel leukere dingen kopen want hier is dé oplossing. Blogilates. Love her or hate her, maar ze bezorgt je wel een flinke dosis spierpijn na een workout. Niet alleen maakt ze filmpjes waar ze verschillende spiergroepen traint, ook maakt ze er om heen hele calanders die filmpjes combineren tot de perfecte full body workout maar ook receptjes. Ze is een alles in een youtube kanaal met succes gegarandeerd. Voordat we beginnen wil ik even zeggen dat ik geen deskundige ben en er niet voor gestudeerd heb. Ik deel mijn ervaringen en ieder lichaam is anders. Niks moet en alles mag. Het moet leuk blijven!

Wat heb je nodig? Niks, je gebruikt je eigen lichaam. Oké, er zijn wat filmpjes met gewichten of ballen maar ook genoeg zonder. Een yogamatje is handig maar kan vervangen worden door een kleedje of is helemaal niet nodig als je tapijt hebt.

http://www.youtube.com/user/blogilates/videos

De link naar haar youtube kanaal. Mijn favorieten workouts van haar zijn zeker weten deze met als nummer een de Call Me Maybe mighty squat challenge.

Hij is echt heftig. Ik heb hem eerst in stukjes moeten doen, want het brandt! Haar motivatie praatjes stimuleren me wel om door te gaan en ze roept DON'T STAAHP op momenten dat je wilt opgeven. Deze video word ook gebruikt door Eleanor Calder, Louis (van 1D) vriendin en haar benen zijn prachtig. Dus wil jij deze zomer rond lopen met mooie gevormde benen en billen dan zou ik zeggen, doe het, nu, meteen!

Een cardio die ik leuk vind om te doen is de Gangnam style video. Dansen en kcal verbranden, klinkt leuk toch?



Cardio is meer kcal verbranden om vet te verliezen en in combinatie met de pilates videos werkt dit kei goed. Deze vind ik zelf vooral ook erg leuk om te doen en na die 6 minuten ben ik aardig bezweet en buiten adem. 

Je kan zelf eens gaan rond neuzen door haar videos en er een aantal proberen. Wat mijn tips zijn wat bertreft haar videos is dagen inplannen met 1 leg day, 1 back/abs day en 1 arms/shoulder day. Een voorbeeld wat je kan volgen is:

Ma: legday
Di: rust
Wo; back/abs
Do: rust
Vr: arms/shoulders

Buiten de verschillende spiergroepen die je traint kan je dan ook nog extra cardio doen. Op deze manier heeft elke spiergroep/combinatie van twee een week de tijd om te herstellen en dit moet je hebben! Ben je echt hardcore dan zou je op zaterdag of zondag nog een full body workout van haar kunnen doen. Op deze manier werk je aan een slanker lichaam zonder spieren te verliezen en dat is een van de beste manieren om wat slanker te worden. Ze heeft ook kalenders die je kan volgen, dan hoef je zelf helemaal niks te doen. Ze zijn gratis op haar website te krijgen en zo train je elke dag evenveel van alles. 
Wil je toch lekker blijven genieten van je eten, dat is echt niet onmogelijk! Ze deelt namelijk recepten voor gezonde donuts, pizza en ijs koekjes. Zelfs een verjaardagstaart kan gezond gemaakt worden. 

Een beetje letten op wat je eet en wat meer sporten moet je niet als een straf zien. Het kan leuk zijn, het is wat je er zelf van maakt en dit klinkt zo cliché maar echt. Buiten blogilates zijn er nog duizenden andere recepten die je favoriete guilty pleasure vervangen door een gezond recept en alles is tegenwoordig te vinden op internet. 

Have fun!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten